Dywersyfikacja portfela usług, podobnie jak w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych dywersyfikacja portfela produktów może stać się sposobem na prężny rozwój firmy. Warto przy tym dodać, że taką dywersyfikację można zaobserwować w przypadku wielu międzynarodowych korporacji. Nie oznacza to jednak, że także małe, rodzime przedsiębiorstwa nie mogą sięgnąć po tego typu strategię. Przykładem polskiego przedsiębiorstwa, które przeprowadziło dywersyfikację portfela swoich usług jest firma Atmosfera.
Przedsiębiorstwo to rozwinęło się przede wszystkim jako restauracja serwująca dania zarówno kuchni polskiej, regionalnej kuchni Śląskiej, firma jest bowiem usytuowana w Katowicach. Można tam także skosztować włoskich smaków oraz typowo barowych potraw. Lokalizacja przy lotnisku w Pyrzowicach nasunęła właścicielom pomysł dodania kolejnej usługi, która związana jest stricte z położeniem przedsiębiorstwa. Stworzyli oni – parking Atmosfera w Pyrzowicach. Ze względu na niewielką odległość od lotniska firma oferuje także miejsca parkingowe, na których można pozostawić samochód na czas podróży zagranicznej. Konkurencyjne w porównaniu z lotniskowymi, ceny zachęcają wielu podróżnych do pozostawienia tam swojego samochodu. Wracając po podróży często kierowcy chcą się posilić przed drogą powrotną i wówczas udają się do restauracji. Obie usługi choć wydawać by się mogło, że od siebie odległe – są względem siebie de facto komplementarne. Atmosfera nie tylko zaprasza gości do siebie, ale także specjalizuje się w przygotowaniu kateringu na imprezy okolicznościowe. Można w tej firmie zamówić menu na wesele, komunię i chrzest. Można także dokonać rezerwacji lokalu i urządzić tam imprezę firmową czy przyjęcie urodzinowe. W lokalu pojawiają się nie tylko pasażerowie, którzy zostawili swój samochód na parkingu. Są także goście przyjezdni, którzy pytają o możliwość wypożyczenia auta – takie usługi firma również świadczy.
Podsumowując: przemyślana dywersyfikacja portfela usług małej firmie może przynieść ogromne korzyści.