Strona główna » Szkolenia dla oświaty » Nauczyciel coachem - umiejętności coachingowe w pracy nauczyciela

Nauczyciel coachem - umiejętności coachingowe w pracy nauczyciela

Przeciętny nauczyciel mówi.Dobry nauczyciel wyjaśnia.Lepszy nauczyciel demonstruje.Wspaniały nauczyciel inspiruje. W.A Ward

Czas trwania warsztatów:
4 godziny lekcyjne

Prowadzący:
Trenerzy Laboratorium Nowych Perspektyw

Cena:
45 zł Brutto/Os.

-

Skontaktuj się z nami

Cel i korzyści dla Uczestników szkolenia:

Polska szkoła zmienia się równie szybko jak świat w kontekście, którego fukncjonuje. Metody pracy pedagogicznej, które sprawdzały się jeszcze kilkanaście lat temu w wielu przypadkach nie działają lub efekt ich działań jest daleki od oczekiwań nauczyciela.

Wychodzimy z założenia, że nie ma modeli idealnych, cudownych recept, których nauczenie się i wdrożenie sprawi, że z dnia na dzień problemy w polskiej szkole zostaną rozwiązane.
Wiemy natomiast z doświadczenia, że są narzędzia, które znacząco mogą ułatwić nauczycielom pracę uczniami. Konkretnym przykładem takiego narzędzia jest coaching, który jest całą filozofią budowania efektywnej i opartej na zdrowych fundamentach relacji z innymi ludźmi.
Każdego roku w Polsce kilka tysięcy osób kończy szkoły coachingu i uczy się nowego zawodu coacha. Nasze szkolenie nie rości sobie pretensji do przedstawienia całej złożoności zjawiska coachingu.
Proponujemy coś innego. Uczestnicy warsztatów nauczą się podejścia coachingowego, opanują jeden model coachingu oraz przećwiczą go w praktyce, aby móc już na drugi dzień po warsztatach stosować coaching jako metodę do pracy z uczniami.



Program szkolenia:

1. Harmonia czy roźdźwięk? Cele nauczycieli i cele uczniów w dzisiejszej szkole

 

2. Doradzanie, dawanie rozwiązań, naprowadzenia, psychoterapia, czyli o tym, czym jest, a czym na pewno nie jest coaching

 

3. Zalety i ograniczenia coachingu jako metody pracy z uczniami

 

4. Najważniejszym narzędziem w pracy nauczyciela jest on sam – kluczowe umiejętności niezbędne w podejściu coachingowym

 

5. Model GROW – mocne efekty w prostej formie

 

6. Case study - ćwiczenie zachowań coachingowych

 

7. Trening umiejętności w kontekście własnej praktyki nauczycielskiej