30 lat polskiej przedsiębiorczości

Przed 2004 r.

Do 1989 r. Polska jako jeden z krajów socjalistycznych była zamknięta na współpracę z Zachodem. Trudno było wówczas o ekspansję zagraniczną polskich przedsiębiorstw, zresztą niewiele na rynku było prywatnych firm, bo gospodarka centralnie sterowana nie sprzyjała przedsiębiorczości. Jednak  transformacja jaką przeszedł nasz kraj w latach 90, wprowadzenie demokracji i zasad wolnego rynku, sprawiły że prywatne przedsiębiorstwa zaczęły wówczas powstawać w naszym kraju jak grzyby po deszczu. (więcej…)

Zdobywanie zaufania klientów

Zaufanie to w biznesie niezwykle ważny element, jednak często jest to tylko puste słowo, o którym każdy wie, że powinno funkcjonować, zwłaszcza w relacjach z klientami oraz partnerami biznesowymi. Istnieją jednak sposoby, aby zbudować i utrwalać zaufanie klientów, choć należy zaznaczyć, że będą się one różnić w zależności od branży, w której firma działa. Zaufanie klientów ma także wymierne korzyści dla finansów firmy, klient, który ufa produktom czy usługom chętniej wraca do oferty przedsiębiorstwa, chętnie także poleca ją innym, co przekłada się na zyski – dlatego budowanie zaufania jest tak istotnym elementem prowadzenia biznesu. (więcej…)

Zmiany na rynku pracy

Jeszcze do niedawna poszukiwanie pracy ograniczało się do rejestracji w macierzystym urzędzie pracy i oczekiwaniu na jakąkolwiek ofertę zatrudnienia. W chwili obecnej sytuacja zaczyna się zmieniać. Na rynku dostępne są firmy, których zadaniem jest pomoc osobom bezrobotnym w znalezieniu pracy. Tego typu agencja zatrudnienia posiada własną bazę osób poszukujących pracy oraz oferty pracy, które składają przedsiębiorcy. (więcej…)