Browar regionalny, rzemieślniczy, restauracyjny i kontraktowy – różnice

Na etykietach piw czy stronach internetowych browarów można się spotkać z przeróżnymi określeniami. Wbrew pozorom nie istnieją tylko browary komercyjne i rzemieślnicze. Te wszystkie nazwy są doskonale znane i używane “w branży”, jednak dla przeciętnych miłośników piwa mogą brzmieć co najmniej dziwnie. Browary regionalne, rzemieślnicze, restauracyjne, kontraktowe… – sprawdź, czym się między sobą różnią! (więcej…)

Jak założyć, otworzyć i prowadzić firmę w Hiszpanii

Rynek hiszpański jest rynkiem dostępnym i przyjaznym dla polskich inwestorów. Dodatkowym plusem są podobieństwa łączące oba kraje, które umożliwiają wzajemne zrozumienie i współpracę. Jednak założenie firmy w Hiszpanii wymaga starannych przygotowywań w obszarze prawnym. Jak założyć, otworzyć i prowadzić firmę w Hiszpanii? Zasada swobody gospodarczej W Hiszpanii obowiązuje zasada swobody gospodarczej. Oznacza to, że na […]

Księgowość a działalność zagraniczna firmy

Globalizacja i powszechny dostęp do ogólnoświatowej sieci informatycznej jaką jest internet sprawia, że coraz więcej firm podejmuje decyzje o ekspansji na zagraniczne rynki. Wiąże się to z różnego rodzaju kwestiami księgowymi, dlatego też pojawia się na rynku coraz więcej biur rachunkowych, które oferują dodatkowe usługi związane ze wsparciem księgowym działalności zagranicznej firmy. Wsparcie w zakładaniu […]

W przyjaznym otoczeniu pracownicy są wydajniejsi

Pracodawca powinien dbać o to, aby jego pracownikom dobrze się pracowało. Duży wpływ na ich samopoczucie, oprócz atmosfery w zespole, ma także otoczenie. Żaden pracownik nie będzie chętnie przychodził do miejsca, gdzie nie dociera światło słoneczne, żaden też nie pomyśli o tym by wyrabiać nadgodziny w miejscu zimnym, tak że kostnieją palce. Dlatego też pracodawca, […]

Jak sprzedawać w internecie?

Sprzedaż to w zasadzie główny sposób firm na osiąganie zysków, a te są wszak celem każdego biznesu. Sprzedawać można produkty lub usługi można to robić za pośrednictwem tradycyjnych kanałów sprzedaż lub za pośrednictwem internetu. Jak sprzedawać w internecie? Jest na to kilka a może nawet kilkanaście sposobów, wszystko zależy od oferty, od formy sprzedaży oraz […]

O czym pamiętać otwierając własną kawiarnie

Prowadzenie własnej kawiarni czy restauracji wielu osobom kojarzy się z rodzajem romantycznego zajęcia. Jednak w rzeczywistości jest to ciężki kawałek chleba, który sprawia, że właściciel musi martwić się o wiele rzeczy. Trochę stresów można zdjąć ze swoich barków, jeśli już na początku zatroszczymy się o pewne kwestie. Wśród nich warto wymienić między innymi: wybór dobrej […]

Wyjazdy służbowe – przyjemne z pożytecznym

Pozyskiwanie klientów to jedno z głównych zadań praktycznie każdej firmy. Klientów można znaleźć oczywiście na miejscu, jednak wiele firm nie ogranicza się tylko do miejscowości, w której znajduje się jej siedziba. O ile nie prowadzi się działalności lokalnej, to warto zaprezentować swoje usługi większej publiczności. Podobnie jest z partnerami biznesowymi. Jeśli firma chce się rozwijać, […]

30 lat polskiej przedsiębiorczości

Przed 2004 r.

Do 1989 r. Polska jako jeden z krajów socjalistycznych była zamknięta na współpracę z Zachodem. Trudno było wówczas o ekspansję zagraniczną polskich przedsiębiorstw, zresztą niewiele na rynku było prywatnych firm, bo gospodarka centralnie sterowana nie sprzyjała przedsiębiorczości. Jednak  transformacja jaką przeszedł nasz kraj w latach 90, wprowadzenie demokracji i zasad wolnego rynku, sprawiły że prywatne przedsiębiorstwa zaczęły wówczas powstawać w naszym kraju jak grzyby po deszczu. (więcej…)