Browar regionalny, rzemieślniczy, restauracyjny i kontraktowy – różnice

Na etykietach piw czy stronach internetowych browarów można się spotkać z przeróżnymi określeniami. Wbrew pozorom nie istnieją tylko browary komercyjne i rzemieślnicze. Te wszystkie nazwy są doskonale znane i używane “w branży”, jednak dla przeciętnych miłośników piwa mogą brzmieć co najmniej dziwnie. Browary regionalne, rzemieślnicze, restauracyjne, kontraktowe… – sprawdź, czym się między sobą różnią! (więcej…)

Jak założyć, otworzyć i prowadzić firmę w Hiszpanii

Rynek hiszpański jest rynkiem dostępnym i przyjaznym dla polskich inwestorów. Dodatkowym plusem są podobieństwa łączące oba kraje, które umożliwiają wzajemne zrozumienie i współpracę. Jednak założenie firmy w Hiszpanii wymaga starannych przygotowywań w obszarze prawnym. Jak założyć, otworzyć i prowadzić firmę w Hiszpanii? Zasada swobody gospodarczej W Hiszpanii obowiązuje zasada swobody gospodarczej. Oznacza to, że na […]

Księgowość a działalność zagraniczna firmy

Globalizacja i powszechny dostęp do ogólnoświatowej sieci informatycznej jaką jest internet sprawia, że coraz więcej firm podejmuje decyzje o ekspansji na zagraniczne rynki. Wiąże się to z różnego rodzaju kwestiami księgowymi, dlatego też pojawia się na rynku coraz więcej biur rachunkowych, które oferują dodatkowe usługi związane ze wsparciem księgowym działalności zagranicznej firmy. Wsparcie w zakładaniu […]

W przyjaznym otoczeniu pracownicy są wydajniejsi

Pracodawca powinien dbać o to, aby jego pracownikom dobrze się pracowało. Duży wpływ na ich samopoczucie, oprócz atmosfery w zespole, ma także otoczenie. Żaden pracownik nie będzie chętnie przychodził do miejsca, gdzie nie dociera światło słoneczne, żaden też nie pomyśli o tym by wyrabiać nadgodziny w miejscu zimnym, tak że kostnieją palce. Dlatego też pracodawca, […]

Jak sprzedawać w internecie?

Sprzedaż to w zasadzie główny sposób firm na osiąganie zysków, a te są wszak celem każdego biznesu. Sprzedawać można produkty lub usługi można to robić za pośrednictwem tradycyjnych kanałów sprzedaż lub za pośrednictwem internetu. Jak sprzedawać w internecie? Jest na to kilka a może nawet kilkanaście sposobów, wszystko zależy od oferty, od formy sprzedaży oraz […]

O czym pamiętać otwierając własną kawiarnie

Prowadzenie własnej kawiarni czy restauracji wielu osobom kojarzy się z rodzajem romantycznego zajęcia. Jednak w rzeczywistości jest to ciężki kawałek chleba, który sprawia, że właściciel musi martwić się o wiele rzeczy. Trochę stresów można zdjąć ze swoich barków, jeśli już na początku zatroszczymy się o pewne kwestie. Wśród nich warto wymienić między innymi: wybór dobrej […]

Wyjazdy służbowe – przyjemne z pożytecznym

Pozyskiwanie klientów to jedno z głównych zadań praktycznie każdej firmy. Klientów można znaleźć oczywiście na miejscu, jednak wiele firm nie ogranicza się tylko do miejscowości, w której znajduje się jej siedziba. O ile nie prowadzi się działalności lokalnej, to warto zaprezentować swoje usługi większej publiczności. Podobnie jest z partnerami biznesowymi. Jeśli firma chce się rozwijać, […]

30 lat polskiej przedsiębiorczości

Przed 2004 r.

Do 1989 r. Polska jako jeden z krajów socjalistycznych była zamknięta na współpracę z Zachodem. Trudno było wówczas o ekspansję zagraniczną polskich przedsiębiorstw, zresztą niewiele na rynku było prywatnych firm, bo gospodarka centralnie sterowana nie sprzyjała przedsiębiorczości. Jednak  transformacja jaką przeszedł nasz kraj w latach 90, wprowadzenie demokracji i zasad wolnego rynku, sprawiły że prywatne przedsiębiorstwa zaczęły wówczas powstawać w naszym kraju jak grzyby po deszczu. (więcej…)

Zdobywanie zaufania klientów

Zaufanie to w biznesie niezwykle ważny element, jednak często jest to tylko puste słowo, o którym każdy wie, że powinno funkcjonować, zwłaszcza w relacjach z klientami oraz partnerami biznesowymi. Istnieją jednak sposoby, aby zbudować i utrwalać zaufanie klientów, choć należy zaznaczyć, że będą się one różnić w zależności od branży, w której firma działa. Zaufanie klientów ma także wymierne korzyści dla finansów firmy, klient, który ufa produktom czy usługom chętniej wraca do oferty przedsiębiorstwa, chętnie także poleca ją innym, co przekłada się na zyski – dlatego budowanie zaufania jest tak istotnym elementem prowadzenia biznesu. (więcej…)